Parama dėkojame




Tarptautinis projektas „esafer generation Z“ Mažeikių Gabijos gimnazijoje

gabija1Mūsų gimnazija nuo 2021 gruodžio 31 dienos pradėjo vykdyti tarptautinį KA122 projektą „esafer generation Z“, kuris yra finansuojamas programos Erasmus+. Projekto pabaiga – 2023 liepos 1.

Projekto tikslai:

  • Tinkamas/ tikslingas/ tolerantiškas „buvimas“ socialiniuose tinkluose. Tai vieta moderniam bendravimui, bendradarbiavimui, laisvalaikio praleidimui. Be PATYČIŲ.
  • Skirtingų socialinių, ekonominių ir kultūrinių aspektų integravimas – mes ir skirtingi, ir panašūs, nes mes – europiečiai.
  • Naujų patirčių įgijimas per neformalų mokymąsi: užsienio kalbų tobulinimas, bendravimo įgūdžių gerinimas, tolerancijos skatinimas atliekant bendras veiklas.

gabija2Projektas prasidėjo KA1 mokymais tema „Stop patyčioms ir elektroninėms patyčioms mokyklose“ (Stop Bullying and Cyberbulling in Education) Malagoje, Ispanijoje, kuriuos organizavo Plus Project European Academy. Kursuose dalyvavo Mažeikių Gabijos gimnazijos anglų kalbos mokytojos Renata Valantinienė ir Jolanta Daugelė bei pavaduotoja ugdymui Liuda Braslauskienė kartu su projekto partneriai iš Kroatijos. Mokymų metu dalyviai analizavo elektroninių patyčių, vykstančių virtualioje erdvėje, priežastis ir pasekmes, dalinosi gerąja patirtimi, kaip su patyčiomis kovojama įvairiose šalyse ir mokyklose, apžvelgė galimus būdus, kaip elgtis sužinojus apie patyčias, diskutavo, ar įmanoma sustabdyti patyčias šiame inovacijų ir technologijų gausa amžiuje, aptarė galimus efektyvius prevencijos būdus kovojant su patyčiomis. Taip pat mokymų dalyviai turėjo galimybę susipažinti su Malagos miestu, kuris yra Pietų Ispanijos ekonominė bei kultūrinė šerdis. Esame dėkingi Plus Project European Academy komandai už įdomius mokymus, už vertingus patarimus ir už galimybę trumpai pažvelgti į Ispanijos kultūros užkulisius.

Pagal projekte numatytas veiklas 2022 m. rugsėjo 17-24 d. įvyko pirmasis mokinių ir mokytojų susitikimas. Mūsų gimnazija sulaukė svečių iš Turkijos (Balikesiro Fatma Emin Kutvar Anadolyu Lisesi) ir Kroatijos (Pulos Medicinos mokyklos). Vizito metu svečiams buvo pristatyta mūsų mokykla: visi projekto dalyviai turėjo galimybę susipažinti su mokymo ir laisvalaikio erdvėmis, mokiniai dalyvavo anglų, matematikos, technologijų, chemijos, biologijos, pamokose, menų projekte Gabijos gimnazijoje.   Taip pat delegacijos nariai lankėsi dalyvavo įvairiuose edukaciniuose užsiėmimuose Mažeikių vaikų ir jaunimo daugiafunkciniame centre, Mažeikių muziejuje ir Renavo dvare.

Lapkričio 27 – gruodžio 5 d. įvyko antrasis mobilumo vizitas. 12 atstovų komanda - Renata Valantinienė, projekto koordinatorė, Liuda Braslauskienė, vadovo pavaduotoja ugdymui, Maja Kaminskaitė (IIa), Urtė Pačkauskaitė (IIb), Emilija Janušaitė (IIb), Eglė Garalytė (IIIb), Adrija Akimovaitė (IIIb), Rugilė Rozgaitė (IIIb), Novilė Žiulpaitė (IIIb), Viltė Staniūtė (IIIe), Rokas Norbutas (IVb) ir Artūras Sribalius (IVb) lankėsi Fatma Emin Kutvar Anadolyu Lisesi , Turkijoje. Balandžio 16-22 d. įvyko trečiasis mobilumo vizitas. Šį kartą taip pat 12 atstovų komanda - Renata Valantinienė, projekto koordinatorė, Liuda Braslauskienė, vadovo pavaduotoja ugdymui, Joris Muturas (Ia kl.), Sofi Saloum (Ic kl.), Eva Pučkoriūtė (IIa kl.), Mija Pociūtė (IIa kl.), Sergej Tiurin (II b kl.), Kristupas Šimkus (IIc kl.), Kajus Lementauskas (IIIa kl.), Liucija Agnietė Nagytė (IIIa kl.), Kristupas Paulauskas (III a kl.) ir Andžela Vickopaitė (IIIa kl.) lankėsi Pulos Medicinos mokykloje, Kroatijoje. Mobilumo vizitų metu projekto dalyviai dalyvavo įvairiose edukacinėse veiklose, kūrybinėse dirbtuvėse, lankėsi pamokose, dalinosi gerąja patirtimi, pristatė namuose atliktas užduotis, tobulino kalbų įgūdžius, susipažino su Turkijos ir Kroatijos kultūra keliaudami po šalį, dalyvaudami bendruose projekte numatytuose užsiėmimuose bei kitose kūrybinėse projektinėse veiklose.

gabija3Įvairios technologijos tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi. Akivaizdu, jog virtuali erdvė suteikia mums be galo daug galimybių – nuo lengvos ir greitos informacijos paieškos, nuotolinio mokymosi alternatyvų, ypač pandemijos metu, iki įvairiausių pramogų. Kita vertus, bendraudami ar naršydami internetinėse platybėse, susiduriame su pavojumi – su vis didėjančiomis elektroninėmis patyčiomis. Virtualios patyčios plinta akimirksniu, jų plitimas sunkiai kontroliuojamas, todėl elektroninių patyčių prevencijos klausimas tampa vis aktualesnis ir Lietuvoje, ir kitose Europos šalyse. Anot Pasaulio sveikatos organizacijos paskelbto tyrimo, patyčių paplitimas tarp Lietuvos mokinių vis dar yra didžiausias. Todėl projekto metu dalyviai buvo įtraukti į įvairias edukacines veiklas, kurių tikslas – pagarbos vienas kitam ugdymas, tolerantiškas bendravimas ir bendradarbiavimas realiame ir virtualiame pasaulyje, tikslingas technologijų naudojimas. Pasitelkiant mokyklos strategiją, buvo bandoma užkirsti kelią galimoms patyčioms internetinėje erdvėje, o visgi joms atsiradus, pasitelkti į pagalbą efektyvias kovos su patyčiomis priemones: įvertinti susidariusią situaciją, paaiškinti, kaip elgtis susidūrus su patyčiomis, kalbėtis, kaip reaguoti, padėti nukentėjusiems nuo patyčių, supažindinti su taisyklėmis ir kurti VIRTUALAUS BENDRAVIMO ETIKETĄ.

Tai tik dalis programos, kuri buvo paruošta projekto dalyviams susitikimo Lietuvoje ir vizitų Turkijoje ir Kroatijoje metu. Kartais neįmanoma žodžiais išsakyti patirtus įspūdžius, įvertinti edukacinių veiklų naudą ir sutiktų žmonių svarbą. Visa tai reikia pačiam patirti. Viena iš galimybių – dalyvauti tarptautiniuose projektuose, nes jie skatina mokytis iš kolegų, dirbančių kitose Europos šalyse, dalintis gerąja patirtimi, pažinti kultūrų skirtumus atliekant bendras veiklas ir užmegzti naujas pažintis keliaujant po kitą šalį. Kas galėtų paneigti, jog kiekviena kelionė yra vienaip ar kitaip vertinga??? „Pasaulis yra knyga, ir tie, kurie nekeliauja, skaito tik pirmą puslapį“ ( Šventasis Augustinas).

Projekto koordinatorė Renata Valantinienė

Nuotr. iš gimnazijos archyvoerazmuslogo

 

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode